Daikin, een Japanse multinational gespecialiseerd in airco en koelsystemen, ging voor een interne verhuis op de site van Oostende op zoek naar een verhuiscoördinator. Al gauw werd duidelijk dat de scope veel breder was. De verhuiscoördinator moest namelijk eveneens instaan voor de coördinatie van de geplande renovatieprojecten.
Martijn Loosvelt, afgevaardigd vanuit Freestone, werd ingeschakeld in het vijfkoppig facilitair team van Daikin. Het doel was duidelijk: de bestaande kantooromgeving moest vernieuwd worden maar de Daikin-medewerkers mochten hier zo min mogelijk hinder bij ondervinden. Daarom werden de medewerkers eerst ondergebracht in een modulaire bouw waarna de oorspronkelijke kantooromgeving gerenoveerd kon worden.
Het takenpakket van Martijn is heel gevarieerd. Bij de modulaire bouw vormde hij het eerste aanspreekpunt voor bouwheer, architect en aannemers. Vanuit die positie hield hij de planning bij, bracht hij partijen rond de tafel, volgde hij de bouw op en informeerde hij de bouwheer.
Verder was hij ook verantwoordelijk voor de volledige ‘facilitaire inrichting’ van de units. Denk hierbij aan netwerkklokken, koffiefaciliteiten, vuilbakken, netwerk, elektriciteitsvoorzieningen, evacuatieplannen en evacuatievoorzieningen.
Na de uiteindelijke verhuis werd het Facility Management van de modulaire bouw overgedragen aan de facilitaire helpdesk. Deze helpdesk kan enkel functioneren door middel van een correct as-built plan, wat Martijn probleemloos kon aanleveren.
Pas dan gingen de eigenlijke renovatiewerken van start. Tijdens het renovatieproject gaf Martijn tweewekelijks een update aan management en directie. Zij werden in kennis gesteld van de budgettaire en planmatige evolutie. Daarnaast was hij ook dagelijks in de weer met het updaten van Autocadplannen, iets waarbij zijn Autocad-skills handig van pas kwamen.
Omdat het proces zo vlot verliep, besloot Daikin om nog meer afdelingen te renoveren en zo werd de opdracht van Martijn verlengd.
Tijdens mijn opdracht verwerf ik kennis in zeer uiteenlopende domeinen die bijdraagt tot m'n verdere professionele ontwikkeling. Dagelijks kom ik voor nieuwe uitdagingen te staan die me gemotiveerd houden. Bij al deze uitdagingen kan ik steeds terugvallen op de professionals binnen Freestone die me advies kunnen geven. Martijn Loosvelt - Freestone People
Benieuwd welke services wij je nog te bieden hebben?