Zal er wel een post-corona tijd komen? We horen onze Belgische virologen eerder spreken over ‘leven met Corona’. Zo zal o.a. social distancing waarschijnlijk nog heel lang het “nieuwe normaal” worden. Dit heeft uiteraard ook zijn invloed op onze werkplek en hoe we ons organiseren. Hoe ga je daar als organisatie mee om? Welke stappen moet je ondernemen om je hierop maximaal te kunnen organiseren?
44% van 1000 werknemers vindt 2 dagen per week thuiswerken ideaal, 40% is tevreden met 1 dag. Bron: BDO en HR Square
Nu de vooroordelen en het taboe rond thuiswerken zijn weggevallen, moeten bedrijven zich ervan bewust zijn dat werknemers ook nieuwe verwachtingen hebben. Uit een bevraging van BDO en HR Square bij 1.000 werknemers blijkt dat 44% twee dagen per week thuiswerken ideaal vindt, en dat 40% al tevreden is met één dag.
Er zijn dus een aantal zaken waar je als bedrijf zal moeten inspelen op de shift die het corona-tijdperk heeft ingezet. Freestone ondersteunt je daarin met volgende services:
Quickscan werkplekorganisatie - Quickscan flexwerkorganisatie - Quickscan ICT - Quickscan contractbeheer - Change Management. (zoals hieronder in detail besproken)
Werkplek en social distancing:
Building flow:
Gebruiksmateriaal en hygiëne:
Catering en onthaal:
Quickscan werkplekorganisatie
Werkplek en social distancing:
Building flow:
Gebruiksmateriaal en hygiëne:
Catering en onthaal:
Quickscan werkplekorganisatie
Quickscan flexwerkorganisatie
Quickscan flexwerkorganisatie
Quickscan ICT
Quickscan ICT
Dienstenaanbod:
Dienstverlening:
Contracten:
Quickscan contractbeheer
Dienstenaanbod:
Dienstverlening:
Contracten:
Quickscan contractbeheer
Freestone ondersteunt organisaties doorheen de transitie via een aangepast change- en communicatietraject waar alle stakeholders (zowel medewerkers, leidinggevenden, vakbonden, klanten, interne diensten, …) bij betrokken worden.
Change management
Een aangepast transitietraject in functie van de concrete noden van de organisatie.
Freestone ondersteunt organisaties doorheen de transitie via een aangepast change- en communicatietraject waar alle stakeholders (zowel medewerkers, leidinggevenden, vakbonden, klanten, interne diensten, …) bij betrokken worden.
Change management
Een aangepast transitietraject in functie van de concrete noden van de organisatie.
Samen met jou kan Freestone kijken wat nu al haalbaar is om binnen jullie huidige concept om te zetten, zodat jullie in tijden van social distancing opnieuw veilig op kantoor aan het werk kunnen.
Maar wanneer je kijkt naar de middellange of lange termijn, dan is het duidelijk dat er ook daar een specifieke aanpak nodig is, om zowel veilig als dynamisch en optimaal te blijven werken of samenwerken.
De covid-19-situatie kan voor jouw bedrijf wellicht het aangewezen momentum zijn om bepaalde ingeburgerde zaken onder de loep te nemen. Voor vele maatregelen die halsoverkop werden ingevoegd, is het opportuun om te bekijken hoe ze bijgestuurd moeten worden, om een optimale werking (op korte en lange termijn) te garanderen voor je organisatie en medewerkers.
Freestone begeleidt al jaren bedrijven met bovenstaande vraagstukken en helpt je dan ook heel graag verder.